utorak, 4. lipnja 2013.

Carina, pošta i naplaćivanje kako im pukne

Pišem tek sad jer sam od ljutnje zaboravio ranije. Dakle, prije mjesec dana sam dobio paket od Amazona s bargain knjigama na kojeg su mi dodali u carini u Rijeci 74,15 kuna. Išao sam tako ja u poštu vidjeti o čemu se radi i savjetovala me teta u pošti u Puli da ne podižem prije nego se čujem s njima jer po njoj se radi o nekoj grešci. Kako je bio petak 03. 05. popodne, a oni u Rijeci rade samo od 08 do 11h, odgodio sam sve za ponedjeljak. U ponedjeljak sam nazvao carinu na broj kojeg mi je dala teta iz pulske pošte, a carinik budalaš ne razumije o čemu se točno radi, da oni ne naplaćuju carinu nego PDV od 5% (uveden 01. 01. 2013.), a za ostale probleme da nazovem carinsku poštu, da je to njihov posao. Inzistirao sam da ipak vidi o kojem se paketu radi pa da mi kaže što je pošlo po zlu, a on počeo o tome kako je njima teško tražiti informacije o paketima po broju pošiljke jer im sustav ne radi kako treba i da ne znam ja koliko oni paketa imaju. Čudno, a ja mislio da sam zvao carinu i poštu. OK, na kraju je našao informaciju i kaže on meni da su oni naplatili samo 27,55 kn, a da je ostalo naplatila pošta na carini, a to je druga organizacija i on nr zns zašto oni toliko i što naplaćuju.
Iako lijepo piše "OCARINJENO" nastavljao mi je objašnjavati da to nije carina nego PDV od 5%. I stvarno, 27,55 kn je 5% od cijene, ali od kud još 36,60 kn za pregled? Usput, 27,55 kn + 36,60 kn = 64,15 kn. Od kud još 10 kn? On ništa od toga ne zna, trebao bi zvati carinsku poštu. Jedva mi je dao broj, a ja sam mu se zahvalio i zaželio dobar daljnji odmor u njegovom uredu. Poklopio mi je.
Nazvao sam poštu i javila mi se valjda neka pripravnica, da ona ništa ne razumije i da ne zna ništa. Pitala me broj da me može njena šefica nazvati. I stvarno, nazvala je. Izdiktiram joj broj, ona pronalazi paket. Počela mi pričati kako su za sve krivi oni iz carine, da kad nalože otvaranje paketa za carinjenje ili naplatu PDV-a da oni kao "pošta" moraju naplatiti tu uslugu 36,60 kn. Pitam ju hoće li izgubiti posao 01. 07. radi ulaza u EU, a ona mi počela kukati kako ništa ne znaju, da im držim palčeve da im srede posao drugdje, itd... Eh da, u pozadini kod nje čujem glas prvog carinika koji se žali što zovem bez veze, a on govorio kako mu je daleko pošta (BTW, bio sam više puta tamo, sjećam se još dobro kad su iz Canonicala slali Ubuntu cd-ove i kad nam ih nisu htjeli dati, a na kraju iz paketa od nekih 500 komada su nam onako, preko veze, dali dvadesetak komada. Totalna korupcija). Govorim ja toj teti poštarki da bi usluga bila sigurno bolja da smo u Italiji, a ona kaže da vjerojatno bi i da bi bilo bolje. Završava s "Trst je naš" i da sam zapravo bio sretan što više puta mi nisu naplatili. Nisam razumio zašto.
Uglavnom, carinici zaustavljaju pošiljke radi naplate carine ili PDV-a, nemaju pečat za PDV pa koriste onaj za carinjenje. Pošto ne mogu otvarati oni, nego mora pošta, to otvaranje pošta naplaćuje 36,60 kn. Na kraju carinik optužuje poštu što naplaćuje to otvaranje, a poštari optužuju carinike što su im dali na otvaranje. Jugoslavenska posla.
U svemu tome još mi je falilo 10 kn. Zašto naplaćuju dodatnih 10 kn? Kad sam podigao paket jedva sam dobio račune za sve, teta u pulskoj pošti mi nije htjela izdati račune, ali ipak je to učinila na moje inzistiranje. Tada sam vidio što su naplatili 10 kn. Dvije opće uplatnice koje koštaju 0,30 kn svaka, nakon što vam zaustave paket, raskopusaju ga, to naplate 36,60 kn, koštaju 10 kn. Ako ne vjerujete pogledajte sami (nadam se da se dovoljno vidi).
Konačno sam saznao kako su uspjeli oteti još 10 kn. Pretpostavljam da se tamo u Rijeci na poštanskoj carini jako mutne stvari događaju. Vidio sam da su malo kasnije pohapsili neke riječke carinike, ali vjerojatno nisu to isti.
Da bude debilana još veća, morao sam platiti još 2,20 kn ležarinu jer nisam digao paket odmah u petak. Nije frka, ali je zanimljivo na što sve dižu novac.

2 komentara:

  1. A Kindle, jesi to naručivao. Ljudi u Zagrebu ga uglavnom dobiju bez ikakve carine, a mi koji ga dobijamo preko Rijeke plaćamo čuda (321 za onaj od 89$ u mom slučaju).

    OdgovoriIzbriši
  2. Naručio sam ga u Trst :) Da, to sam zaboravio napisati: kad mi je objasnio da sve iznad 160kn otvaraju ja sam mu rekao da sam naručivao knjige nakon uvođenja PDV-a na knjige koje su bile i dva-tri puta skuplje od te narudžbe i da mi nitko nije naplatio. Carinik mi je rekao da su sigurno išle direktno preko Zagreba, da tamo ne naplaćuju, pazi ovo, jer oni ne rade po proprisima za razliku od njih u Rijeci. U Rijeci su veći pape od pape. Tako je bilo i kad smo bili klinci i slali kazete bendova. Iz Pule nam je koštalo kao da šaljemo suho zlato pa nismo slali, ali iz ZG je koštalo kao da šaljemo tiskanicu, par kuna. Pričam o 90ima.

    OdgovoriIzbriši

Pratitelji

Arhiva bloga