srijeda, 1. srpnja 2015.

Granice u Istri

Istra nije monolit, u njoj postoje granice ukorijenjene u stoljećima. Dan danas ljudi iz različitih naselja misle o onim drugima kao o zlima, pokvarenima, itd... Zaboravili su mnogi i zašto, ali često je vezano za nekadašnje političke granice koje su sada kulturne. Zapravo, više su vezane za sporove oko granice.
Već neko vrijeme pokušavam rekonstruirati te granice što preciznije moguće, a bazirajući sve na Prvom zemaljskom premjeru (od 1763. do 1787.). Na početku sam mislio da su današnje općine i gradovi bazirani na toj podjeli teritorija, ali nisu baš. Naselja jesu. Na kraju karta mi je ispala ovako:
Tu su samo naselja Istarske županije. Neka naselja su skrojena tako da se ne drže povijesnih podjela, ili postoje dvojbeni teritoriji, kao Istarski Berlin - Zamask. Njega sam stavio u Veneciju jer današnje naselje više ide u venecijanski dio.
Dosta je nekakvih opisa granice, ima dosta i starih mapa, ali nisam uspio naći nešto slično ovome gore, nadam se samo da nisam napravio uzaludan posao. Ako ima nešto slično već gotovo molim vas da me obavijestite.
Cilj mi je vidjeti koje su razlike između stanovništva ovih teritorija nakon gotovo 220 godina kako nema granice. O tome više u budućnosti.
E da, u međuvremenu je postavljena izložba baš o toj granici u Svetim Srcima u Puli naslovljena Istra, Lav i Orao (od 2. 7. do 15. 11. 2015.). Slučajno se poklapa s mojim interesom.

Nema komentara:

Objavi komentar

Pratitelji

Arhiva bloga