Nova grupa o
devedesetima dosta mi je dala povoda za razmišljanja. Najviše o tome koliko je
to bilo usrano vrijeme. U prošlom
postu spomenuo sam kako sam
bio stalno vani u sprženoj trenirci s Ponte Rossa. Evo, to je bila ova
sa slike:
Na slici smo ja i Batki.
Trenirka shit, jakna iz neke socijalne pomoći iz Švedske koja se nudila
u Circolu, lažne starke i tako. Nije
da sam se furao na jadnoga, to sam imao.
Istovremeno dosta
metalaca je imalo original majice koje su koštale brdo, original njihova
izdanja koja su koštala brdo, odlazili bi na koncerte uglavnom autom ili skupim
javnim prijevozom i plaćali pune cijene karata, ako bi bili u bendovima imali
bi skupe instrumente i komponente… Mi bi si sami radili majice ili nažicali za
jeftinije na koncertima, nažicali jeftinije karte ili besplatno jer dolazimo i
rata (to je bila glavna spika), odlazili bi autostopom na koncerte, uglavnom presnimavali
mjuzu ili kupovali jeftinu (na hc punk izdanjima je bilo ono “Don’t pay more than..” spika), imali bi
usrane instrumente… Na kraju ljudi se više sjećaju hc punk bandova, a za metal
bandove se sjete da su skoro uspjeli na veliko (“bolje skoro nego ne”). Da, kod
metalaca nema malih i srednjih bendova, ili si velik ili te nema.
Zbog svega toga danas se
zgražavam nad cijenama izdanja suvremenih bendova. Uz abnormalne cijene i
tekstovi im ne pričaju o promjeni situacije u svijetu, nego možda o promjeni svoje
situacije doma. Totalni egoizam. Ispada da je ciljana publika malo imućnija, “white privilege” ekipa (testiraj
se), klasa ljudi kojima su
najvažniji osobni partikularni problemi koji to nisu (ustvari, radi se zapravo
o uznemiravanju, ali o tome neki drugi put). Po meni to nema puno veze s hc
punkom i ne vjerujem da mislim tako samo zato jer sam star i ne kužim. Ima i dokumentarac
koji se zove Ako nije
jeftino onda nije punk. Trebamo se zapitati za koga, za koje klase se radi neka mjuza? I nekad su
postojali bendovi koji su imali kriptične, osobne tekstove, ali je postojala
scena. Oni bi se družili s ekipom sa scene, a sada ta se ekipa 99%
vremena druži s ekipom koja nema veze s ničim i izlazi na mjesta i s ekipom
koja nema veze s ničim, pa onda malo se provodi vrijeme na youtubeu i jednom
godišnje s nekim kojim ima veze sa scenom (ajde, do tri put). To bi nekad
bez beda primjećivali. Ono, fake punkere, kao, skupljaju cdeove i kazete
(zanimljivo, rijetko kad ploče), ali druže se i izlaze na mjesta totalne šmine.
Sad je to skoro postala norma.
PS: Iamo sam, imali smo, hlače izrezane na bedrima s unutrašnje strane od preskakivanja zida od Uljanika na kojem je bilo staklo, preskakivali smo ulazili na sve to što smo mislili da je komercijalno (da, mislili smo da je uglavnom sranje ono što ekipa koja je ostala u 90ima veliča, ali platili bi za koncerte koji bi bili OK). Na spike ekipe iz scene dolazili smo i dan prije i pomagali ekipi, platili upad i sve. Uvijek nam je bilo važno podržati pravu spiku a iskenjati i isparazitirati na fejk spiku.
PS: Iamo sam, imali smo, hlače izrezane na bedrima s unutrašnje strane od preskakivanja zida od Uljanika na kojem je bilo staklo, preskakivali smo ulazili na sve to što smo mislili da je komercijalno (da, mislili smo da je uglavnom sranje ono što ekipa koja je ostala u 90ima veliča, ali platili bi za koncerte koji bi bili OK). Na spike ekipe iz scene dolazili smo i dan prije i pomagali ekipi, platili upad i sve. Uvijek nam je bilo važno podržati pravu spiku a iskenjati i isparazitirati na fejk spiku.
Nema komentara:
Objavi komentar