U raznim ljevičarskim publikacijama stalno se može čitati o reklamama koje zaglupljuju narod, rade budale od ljudi, tjeraju ih da kupuju. Eto, tako nešto ima i u zadnjem Zarezu, tako nešto su opjevali i TBF ("šareni artikl" ili tako nešto). Sad sve to lijepo upite i mislite da u krizi samo odvrnete reklame i natjerate ljude na potrošnju. Lijepo, ali krivo. U krizama se najprije reže reklama i sav bullshit marketing. Ljudi jednostavno ne kupuju samo zato jer se nešto reklamira, pogotovo u krizama. Ljudi bez problema prestanu trošiti na gluposti kad nema casha, bez da itko od njih dobije cold turkey. Pate dizajneri, pate marketinške agencije, itd... Uštede i na radnicima, bez beda.
Cijela priča o "potrošačkom društvu" nema baš previše smisla. Čini se kao da ljudi obično troše da bi potrošili. Ima toga, ali to je izbor. Situacija je kao s hipnozom: ona zapravo ne funkcionira, mi radimo ono što želimo raditi i idemo do granice onoga što želimo raditi. Nema kao u filmovima da dobijete instrukcije pod hipnozom za ubiti nekoga, itd... tako i reklame vas neće negovoriti da kupite nešto što ne želite kupiti, ili unatoč tomu što nemate ekstra novce...
Na kraju krajeva, najskuplji i većina najprodavanijih proizvoda se baš i ne reklamiraju na TV i u novinama za široke narodne mase.
Pretplati se na:
Objavi komentare (Atom)
Pratitelji
Arhiva bloga
-
▼
2010
(80)
-
▼
ožujka
(22)
- Dream Team pomalo odlazi...
- Socijalizam vs. Kapitalizam, Socijalizam = Kapital...
- Navijačka direktna demokracija
- Bojno polje kulture je važnije od ekonomije i druš...
- Reklame u krizi
- Prelazak na liberalni sustav
- The Ultimate Bullshit in Pula
- Navijači i obrana
- Tko me nagovorio
- Paranoia Overdose
- Propast građanskih ophodnji
- Super podcast na Skeptoidu o Zeitgeistu
- O vrućim sezonama
- War Only Brings Destruction...
- Automobili u suprotnom smjeru
- "Nisam vjernik, ali poštujem tvoju vjeru"
- Ponovno otvorenje MP hacklaba
- Svatko može...
- Riot Porn
- Sloboda informacija i znanja... košta!
- Zaštićene seljačke cijene
- Još 19 dana do proljeća
-
▼
ožujka
(22)
Najgluplja stvar s onima koji cmizdre nad potrošačkim društvom je što oni u prosjeku uopće nisu bolji. Niti daju neki posebno velik dio plaće u dobrotvorne svrhe, niti su imuni na razne hirove (doduše, to obično nisu modni hirovi, ali bez problema sline nad iPad-om ili putovanjima u egzotične države). I puni su zavisti zato što znaju sva latinske poslovice, Heideggera i Kanta napamet - a društvo ih ne uzima za ozbiljno.
OdgovoriIzbriši