utorak, 9. ožujka 2010.

"Nisam vjernik, ali poštujem tvoju vjeru"

Ta gore floskula mi je jedna od najglupljih. Osobno ne poštujem nikakvu i ničiju vjeru/ religiju, što ne znači da ne poštujem osobe. Na primjer, imate prijatelja ili prijateljicu koji/a stalno prdi u društvu i sad vi kažete toj osobi "ne slažem se s tvojim prđenjem, ali poštujem tvoju potrebu za isprđivanjem." Ili isto tako s podrigivanjem u društvu, kopanjem nosa, konzumiranjem horsa... Zvuči glupo jel'da? Tako je meni isto s religijom. Nije nešto za poštivati već je to jedna obična mana koja uglavnom ne bi trebala utjecati na odnose s nekom osobom... Dok ne počne punit jaja...

4 komentara:

  1. Vjerojatno je to zato što sam ja matematičar i volim da svaki logički konzistenan tekst počne s definicijom, nastavi s logičkim posljedicama i završi s teoremom. Međutim, u ovom tvom - meni fali definicija pojma "poštovati". Što to tebi točno znači kad kažeš da nekog "poštuješ" ili "ne poštuješ"?

    Bez to malo egzaktnosti - tvoj tekst mi izgleda kao svakodnevno zdravoseljačko razmišljanje u stilu "Sve je to OK, ali kad mi dopizdi onda se raspizdim" ;)

    OdgovoriIzbriši
  2. Sto nije jasno? Covjek ne postuje prakticiranje i zastupanje NI JEDNE vjere, sto ne znaci da s osobom koja to radu unutar svoja 4 zida ne bi otisao na pivo i pricao o cigarama ;)

    OdgovoriIzbriši
  3. Eto, to je što Ivica kaže. I meni zapravo to "poštovati" je mutno. Poštujem čovjeka, ali zašto bi trebao poštivati svašta od ljudi? e sad, definicija poštovanja... da li cijenim. Valjda. Trebaju neke druge karakteristike da bih nekoga poštivao.

    OdgovoriIzbriši
  4. Mda, možda ružno zvuči, ali kada bi se družila isključivo s ljudima čija uvjerenja, mišljenja i shvaćanja poštujem, izgubila bi jako puno prijatelja.
    Većina je religiozna i smatraju tu tradiciju vrijednom divljenja. Što je starija tradicija to po uvriježenom mišljenju zaslužuje više poštovanja. A radi se samo o memu koji se jako uspješno replicira :D
    Oni koji nisu religiozni, vjeruju u energiju i energet. meridijane, chi i tako dalje. Dosta njih misli da je znanost ono što vide u onoj super zanimljivoj emisiji "Na rubu znanosti"...
    Svi očekuju da se poštuju njihova uvjerenja, valjda jer misle da uvjerenja=osoba. Što je samo djelomično točno.
    A opet su dobri prijatelji, nesebični, pouzdani itd. Pa onda jednostavno izbjegavam razgovor o nekim temam. E, a nisam sigurna koliko je to zapravo dobro... Ono, kako biti skeptik i zadržati prijatelje? Šuti dok ti baš jako ne počnu punit jaja.

    OdgovoriIzbriši

Pratitelji

Arhiva bloga