srijeda, 20. listopada 2010.

Čovjek bez svojstava 2 - Rockeri

Da ne ispadne da sam samo jedne oprao, moram i druge. Sad su rokeri obradičari (koji se hrane obradama) na redu.
Naime, u okalnim medijima možete pročitati članak o cover bandu ili trećerazrednom metal bendu na pola stranice novina, pa zatim na još 3-4 portala. Kao da se radi o Rolling Stonesima. Onda možete čitati o nekom festivalu dan za danom, a bez da saznate što se tamo zapravo događalo, kakva je točno glazba bila, itd... To stim obradičarima je postalo već smiješno. Mislim da se i samim bajkerima počelo rigati od tih obrada. Ma ustvari nije, to je postalo soundtrack za razbijanje. Kao da nekoga zanimaju bendovi više. Bježanje od svakodnevice je spika.
Npr., ove subote su bila dva odlična talijanska benda u žanru koji je sve popularniji u svijetu, i to odlično sviraju (pogotovo prvi bend - Antares), ne sviraju tuđe stvari, imaju energije, itd... a u lokalnim medijima užasno loša najava iako su dobili sve potrebne informacije da ne bi morali kopati sami po netu, a izvještaj s koncerta je sasvim izostao. Mislim da nije nitko od novinara bio prisutan.
Uglavnom, prijatelji podržavaju prijateljske bendove, idu jedni drugima popiti pivo na koncert - tako se i kod njih stvara privid da se nešto kreće, da je štala, da postoji scena.
Najveća žalost je u tome što mnogi od tih glazbenika odlično sviraju, ali troše taj svoj talent ili ogromnu količinu vježbanja na ništa, uzalud. Ni sami toga nisu svjesni, jer tako imaju po pola stranice u lokalnim novinama, mora da rade dobro...
Dokaz toga što govorim je i "uspjeh" Filja di Bruno Atomiko. Neuvježbani bend može preko prijateljstava i medijske prisutnosti (opet radi prijateljstava) uspjeti svirati na više mjesta više godina nego neki bend koji se trudi i ima kvalitete.
U sve to se uklapaju i "humorističke" emisije na radiju koje samo propagiraju xenofobiju i homofobiju...
Tu još dolazi glavni disko u gradu koji ne stvara baš ukus publike, a možda ne bi ni trebao. Nije zapravo nikad ni stvarao. Samo jedan jako kratki period 1990ih je taj klub imao zanimljiv program, ali nikad ni prije ni poslije. Student party je vrhunac cijele te spike.
Sve skupa propast...
[opet disclaimer: ovo pišem da se malo svi zamislimo - NHF]

Broj komentara: 7:

  1. tekst bi bio još i bolji, da nema disclaimera. mislim za to bi i trebao služiti, ne?
    da se zamislimo u kakvoj selendri živimo, a ne da se netko nadrka jer nitko osim njega nije skužio da je on u pravu i da ima hit?

    OdgovoriIzbriši
  2. Ispravak netočnog navoda

    Filji nisu "uspjeli" zbog prijateljstva s novinarima i/ili preko nekakvih veza nego zato što ne fejkakju. To je to...možda je loše, ali je najbolje što mi možemo. Uostalom ko kuži-kuži, a ko ne ko ga jebe

    OdgovoriIzbriši
  3. ...i još nešto,

    nije sve tako crno i nije nikakva propast. Klinci danas briju isto (da, isto) kao što smo mi brijali kad smo bili u njihobvim godinama. Feštaju, izlaze vani, cugaju, drogiraju se.... to možeš i sam vidjeti kad dođeš četvrtkom ,petkom ili subotom u Uljanik, Pietas, Rpojc, Lungo mare... svugdje je kaos. To što je tebi svugdje tapija je problem u tome što si ti omatorio i jednostavno se ne možeš više zabavljati kao nekad.

    OdgovoriIzbriši
  4. Hrvoje, ne koristiti ad hominem. Ali, za razliku od tebe prođem na ta mjesta i nema ljudi osim četvrtkom (mislim Uljanik, a ni Piets nije pun, a ni Rojc). Ako duže čitaš moj blog vidjet ćeš da i ja kažem da je nekad bilo gore, bilo je manje mjesta koji kraće rade, itd... Valjda te pogodilo što spominjem filje, a samo si krivo skužio.
    Ja spominjem specifične scene, a ne sve žive. Siguran sam da je narodnjačka scena full živa i aktivna, house scena više ne, npr. Ali oni nisu bili u spici.
    Filji su kao primjer koji isto zajebava taj "establishment", zato se i zovu "di Bruno Atomiko", da bi se zajebavalo stare rockere koji vrte uvijek isto. I pokazalo se da s totalnom neuvježbanošću i na brzinu složenim tekstovima se može prejebati ove obradičare. Mislim, samo s bijelim perikama. A to ide i zato što se ima ekipu u medijima koji guraju to, a i zato što ljudi i misle da treba zajebavati te obradičare.
    Uglavnom, i da je meni svugdje tapija to nema veze s ovim mojim tekstom gore. (btw, kad si bio vikendom zadnji put na lungomare? nema baš ljudi)

    OdgovoriIzbriši
  5. reagirao sam i ja na prvu i onda pročitao bolje post i skužio da je situacija puno kompleksnija nego što se ona zapravo čini, a to naravno pričam vezano za filje. Naime, filji su izašli i u Janjatovićevoj YU Rock enciklopediji a ne vjerujem da su izašli zato jer su dobri nego jednostavno zato jer su filji. Ukratko, filji imaju dušu a za ljubav treba imat dušu!

    OdgovoriIzbriši
  6. naravno da me nije pogodilo ništa vezano uz Filje... pa znamo se ;)
    jedino mi je bezveze spominjaje nekog "uspjeha" zbog veza s medijima a sam znaš da nama ti mediji nisu pomogli ni u čemu (i niti nam uopće ne trebaju pomagat).

    99% bendova što aktivno djeluju (u što spadamo i mi a nadam se i oni Taljani što si ih spomenuo) zapravo uopće ne gaji neke iluzije da će biti slavni ili da će mediji pratiti svaki njihov korak, a najmanje od svega smatramo da uzalud trošimo svoju energiju. u principu nam se jebe hoće li nas objaviti na dnu neke stranice u novinama i hoće li nam na koncertu biti 5 ili 155 ljudi ... sviramo iz sasvim drugih razloga.
    to sve znaš, a i radiš i ti sam pa mi, eto, zato nije bilo jasno čemu ti filji i mediji.

    ali najvejrovatnije će biti da se nismo dobro skužili :)

    OdgovoriIzbriši
  7. Bit će to. Da nisi dobro skužio :D Pali se neki dio mozga na filje. Inače je full bilo važno pumpanje. Spika je slična spici "The Spinal Tap", ili čak Sex Pistolsima Cash from Chaos...

    OdgovoriIzbriši

Pratitelji

Arhiva bloga