ponedjeljak, 11. listopada 2010.

Etnografija sakupljanja plastičnih boca

Ste primijetili da sakupljači boca imaju neke svoje strategije mimetiziranja i sakrivanja u urbanoj okolini? Vidio sam tipa koji se totalno mimetizira u Ghetto rappera, kapuljača na glavi, kapa, adidas obleka, čini se mlađi. Zatim, neki tip kruži sa slikom pod rukom. Ono, uljanom slikom. Jedan drugi ima neki fluorescentni prsluk za u auto pa liči na radnika firme koja se bavi smećem... Treći se, kao, nonšalantno šeta i, kao, "vidi vidi, boca!", otvara kantu i kopa. Ima i onih koji cool prilaze svemu tome. Spika je da im ne treba, ali je OK pokupit...
OK, mislio sam da bi bilo fora napravit etnografiju sakupljanja, samo se pitam što onda s time? Goffman, ali i drugi su se dovoljno pozabavili time... Možda ako se primijeti neka anomalija...

Broj komentara: 6:

  1. Ne znam, ja vidim samo tužne ljude. Stvar percepcije možda. Nitko ih ne sakuplja radi fore. Zato i ne bacam iste u kontejner sa ostalim smećem već ih složim u zasebnu vrećicu i pustim kraj kontejnera, ili na stavim na njega. Nije puno ali nastojim ljudima sačuvati makar malo dostojanstva.
    Ono što me posebno ljuti jest što su to većinom penzići pa kad ih vidim mi se jako psuje. I oni su nekad radili kao mi danas i ni na kraj pameti im nije bilo da će prekopavati kontejnere radi preživljavanja.

    OdgovoriIzbriši
  2. e vidiš, ja uvijek namjerno plastične boce bacam u kontejner. Kad malo razmisliš, zapravo je čak i bolje da ih baciš unutra. Oni će u oba slučaja 100% prekopati taj kontejner, pa kad već kopaju da barem unutra nešto i pronađu... dobro je za moral :)

    OdgovoriIzbriši
  3. Ne rade to radi fore nego radi zakona o zbrinjavanju ambalaže. Živjeli bi oni i da nije im zakon omogući sakupljanje boca radi novaca. Ovako dolazi extra cash, što je dobro došlo za siromašnije. Ali ima i onih koji nisu baš najsiromašniji i skupljaju...
    Slično je i sa babama u Italiji. Rijetko koja nema penziju, nego idu jer su još dovoljno vitalne da zarade još. Vjerojatno je i zato jer su prerano išle u penziju, a mogle su još godinama raditi. E sad, nije da su baš odlučivale tek tako otići u penziju, najčešće su morale ako nisu htjele ostati bez posla. Tako smo dobili brdo 50-something penzionera... Kasnije smo dobili još 20-30+ penzionera. I brdo nezaposlenih... Nema poduzetništva.

    OdgovoriIzbriši
  4. imam doma u kuhinji pod stolom kutiju u koju bacam te boce. kad ih se skupi toliko da ispadaju iz kutije žao mi je sve baciti u kontejner nego odnesem u kaufland. skupise za nekih 15-20 kn. onda kad guram boce u onaj tamo aparat mislim kak će me neko od poznatih vidjeti i misliti kak i sam pripadam toj ekipi skupljača. prvo mi je to bio bed, a sad me zabavlja da gradski meinstreameri (mada možda i sam spadam među njih, tješim se da ipak ne) vide kak spremam boce u kaufland. moguće ljudi skupljaju boce jer je zabavno ih ubacivati u onaj aparat, neku bocu ne primi ni prvi, drugi put pa se s tim malo zezaš, a display otkucava te kunice. jedino je bed kaj gotovo uvijek zaboravim na taj tiket na kojem stoji 12,5 kn pa onda frćem to po autu i kajaznam dok se ne potrga i izgubi ili nešto treće. tako da državi ostanu moji nofci

    OdgovoriIzbriši
  5. Ja zbilja ne znam kako netko uopće može preživljavati od naših penzija. Svaki put kad vidim strane hokejaše kako dolaze krajem sezone kod nas na godišnji, onako svi veseli i prpošni, zbilja mi bude žao naših koji ni sa svim kontejnerima grada si to ne mogu priuštiti.

    OdgovoriIzbriši

Pratitelji

Arhiva bloga